15 februari 2010

Tony Chachere's



Detta är min absoluta favorit-all-round krydda. Innehåller bl.a. salt, cayennepeppar, paprikapulver, vitlök och andra kryddor. Ger en lite "kick" åt maten i lagoma doser, utan att för den delen bli för starkt.

Här i USA hittar jag den i vanliga mataffärens kryddhylla och i Sverige har jag sett den i vissa välsorterade mataffärer, bl.a. på Vivo i Fältöversten och i nån mataffär i Täby C, tror jag. Hm, märks det att jag är Stockholmare ;-)...?

Eat well, cook good food and stay in touch

3 kommentarer:

Desiree sa...

Denna gillar jag också jättemycket. En toppenkrydda som funkar till det mesta då något behöver just lite extra piff av något slag. En bra allround krydda som borde finnas i varje kryddskåp.

LisaFlisa sa...

TACK!
Nu ska jag ge mig ut på jakt efter Tony's :-)
Kram Lisa

Jenny sa...

Desiree: Vad kul att fler an jag upptackt Tonys! Visst ar den toppen! Kram!

LisaFlisa: Hoppas du hittar den, den ar definitvt vard sitt sokande! Kram!