28 februari 2010

Baconlindade dadlar

Det blev vi bjudna på igår av bästa grannarna, och fast det lät lite skumt måste jag säga att det var otroligt gott.  Det söta i daddeln gifte sig riktigt bra med sältan och det lite rökiga i baconen, inte dumt alls!

Jag har tyvärr ingen bild, men det är hur lätt som helst att göra. Ta önskat antal daddlar och linda en baconskiva runt. Lägg i en ugnssäker form med skarven nedåt och stek i ugnen, 225 grader. till  önskar baconkrispighet. Personligen tycker jag att det ska vara ordentligt krispigt, på gränsen till, men inte, bränt


Eat well, cook good food and stay in touch

2 kommentarer:

eva sa...

Hej Jenny, nu har jag hittat din blogg! Inte svårt när jag nu vet att du har en och med det namnet :-)
Baconlindade Dadlar låter gott, en variant är att linda torkade aprikoser.
/Eva

Jenny sa...

Eva: HEEJJ :-)!! Daddlarna är sjuuukt goda, och aprikoser låter inte dumt det heller, faktiskt kanske lite fräshare också! Ska provas! Kram!